درمان اعتیاد به مواد مخدر با طب سوزنی!

توسط

Wen جراح مغز و اعصاب معروف هنگ کنک در یک تحقیق تصادفی متوجه شد که افراد معتاد بعد از انجام طب سوزنی گوش، عوارض ناشی از کمبود مواد مخدر را بیشتر تحمل می کنند و این نظریه در طب سوزنی بعد از معرفی به مراکز درمانی، مورد تحقیقات و مطالعات متعدد قرار گرفت و بعد از مدتی به اثبات رسید.

این دانشمند متوجه شده بود، در بیمارانی که تحت عمل جراحی مغز و اعصاب قرار می گیرند، آنهایی که اعتیاد مواد افیونی خود را به عللی در بیمارستان پنهان می کرده اند؛ در صورت استفاده از طب سوزنی برای تسکین دردهایشان بعد از عمل، در اغلب موارد بیمار پس از 8 روز طب سوزنی گوش و بهبودی و مرخص شدن از بیمارستان اعتیاد خود را ترک کرده است.

با ادامه تحقیقات بیشتر در این مورد متوجه شدند که به ‌شکل طبیعی هورمون اپی‌نفرین و نوراپی نفرین به‌ مقدار بسیار کم در بدن ترشح می‌شود و با تمایل فرد به مصرف مواد مخدر بیرونی، خود به خود ترشح این هورمون‌ها سرکوب می‌شود. به‌دلیل عدم ترشح هورمون‌ها فرد احساس ولع کاذب برای جذب هورمون‌ها از محیط بیرون و به‌ وسیله مصرف بیشتر مواد مخدر را دارد.

در طب سوزنی ترشح هورمون در بدن فرد با سوزن تحریک می‌شود تا این هورمون‌ها در بدن به‌ شکل خالص و طبیعی تولید شوند، در این حالت فرد میل خود را به مصرف مواد مخدر خارجی از دست خواهد داد و تقریباً 90 درصد اشتهای کاذبی را که معتادان پس از مصرف مواد مخدر با آن درگیر هستند از دست خواهند داد.

تاکنون متجاوز از 400 مرکز درمانی در سراسر جهان جهت ترک اعتیاد با طب سوزنی تاسیس شده است. استراتژی فوق شامل انجام طب سوزنی روی گوش به مدت 30 دقیقه در روز به همراه درمان روانی مناسب و منظم روی بیماران مراجعه کننده است.

بی مناسبت نیست که بگوییم اغلب گردانندگان نیروی انتظامی دادگستری ایالات متحده به مجرمین معتاد، انتخاب درمان به وسیله طب سوزنی و یا زندانی شدن را پیشنهاد می کند.

ممکن است بپسندید

دیدگاه خود را بنویسید ...

آدرس ایمیل شما منتشر نمیشود.

error: شما اجازه کپی/دانلود این محتوا را ندارید.